Wafel met nutella en slagroom - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marieke Pulles - WaarBenJij.nu Wafel met nutella en slagroom - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marieke Pulles - WaarBenJij.nu

Wafel met nutella en slagroom

Door: Rianne Pulles

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 September 2016 | Nederland, Nederland

De wekker ging weer om 6 uur, om te beurt douchen en toen naar beneden voor ons dagelijkse rondje Gave. Alleen omdat het om half 7 nog donker is, zien we er niets van. Maar voor het idee, zijn we toch langs de Gave. Na het lopen spullen pakken voor het eten en naar de eetzaal, daar is het nog rustig. Langzaam wordt de eetzaal gevuld met mensen.
We moesten om kwart over 8 verzamelen om naar de Bernadettekerk te gaan voor de eucharistieviering met Handoplegging. We waren de eerste die daar binnen kwamen en zaten ook vooraan met rolstoelen en in de banken.
We hebben met Janneke nog een foto gemaakt met onze hipperstas voor op de facebookpagina van Hippers.
Een mooie viering, de handoplegging viel wat tegen voor mezelf, had er misschien wel te veel verwacht. Ik zag bij andere pastors het anders gebeuren als ik het ervaren heb. Gelukkig kon ik de hand op de schouder van Marieke leggen en zij daarna zij op die van mij.
Na de mis zijn we eerst een kaars op gaan steken voor iemand, waarvan we bericht hadden gekregen dat die overleden was. Voor kracht en rust voor hem en zijn vrouw en kinderen en kleinkinderen.
We zijn de winkelstraat nog in gelopen, moesten nog een armbandje kopen voor iemand, een foto gemaakt van de Lavendelkar. We kwamen nog een pelgrim van onze groep tegen en die is met ons mee gelopen. We kwamen op een terrasje nog Mieke en Ineke tegen. We zijn bij het tentje vlakbij het hotel en wat gaan drinken en “onze wafel met nutella en slagroom” waar we de hele week al naar uit keken. We werden getrakteerd door de pelgrim die bij ons was, nogmaals dank je wel. Om 12 uur eten, maar we hadden niet zoveel trek meer, die wafel zat nog in de weg. We hebben de pelgrims uitgezwaaid, die naar de Gavernie gingen, we wilden ook zeker weten dat Jos in de bus zat. Kees en Jos gingen hun familie opzoeken ( de ezels) Bij terugkomst gaven ze ook aan dat hun familie er niet waren en dat ze al die cadeau’s voor niks hadden meegenomen.
Om half 2 kwam Hans, de fysio. Na de behandeling afscheid genomen en hem een kaart die ik gemaakt had gegeven. Hij vond het niet nodig, maar ik wel.
We zijn naar beneden gegaan en zijn een rondje Gave bij daglicht gaan lopen. Het water stond laag. Nog winkeltjes gekeken en selfies gemaakt met de selfiestick. We hadden de rolstoel mee genomen en zijn naar de Heiligdommen gelopen en samen door de Grot, langs “Ons Marie”. Afscheid genomen en gezegd dat we volgend jaar terug komen. De laatste keer samen bij “Ons Marie”.
Nog bij het Limburgs winkeltje afscheid genomen van Cathy, nog een kaart gekocht.
Bij het hotel wat gedronken en gezeten, kaart geschreven en gepost.
Op de kamer begonnen met de koffers pakken, nog kaarten geschreven voor het team. Ik kreeg alle vuile was mee en Marieke de rest, dat was best veel.
We hebben gegeten en als toetje kregen we ijs met cake en dat werd in brand gestoken, het licht uit en met veel aandacht werd het gepresenteerd.
Ik heb de hele week netjes yoghurt genomen als toetje. Maar nu heb ik me laten verleiden tot dat ijs. Bleek er alcohol in te zitten en daar had ik best last van. ( ik drink nooit alcohol)
Na het eten moesten we naar de kelder naar een zaaltje waar de devotionalia gezegend kon worden en we een korte viering hadden. Ik was door kees gevraagd of ik een gedicht voor wilde lezen. Marieke had zelf een gebed over de Hemeltelefoon mee genomen en voor gelezen. We hebben gezongen. Na afloop kregen we nog allemaal dingen mee. Wij hebben gewacht tot bijna iedereen weg was en toen hebben wij aan de teamleden de kaarten gegeven.
Daarna naar boven, in de lounche gaan zitten en aan de cocktail ( zonder alcohol) met Anja en Marieke, het was heerlijk echt van genoten.
Gezellig gekletst met velen.
Voor 12 uur naar bed net niet gehaald. De wekker op tijd gezet ( 4.30 U)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nederland

Marieke

Actief sinds 05 Aug. 2016
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 3235

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Augustus 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: