Ontmoeting rond Moeder van Barmhartigheid - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marieke Pulles - WaarBenJij.nu Ontmoeting rond Moeder van Barmhartigheid - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marieke Pulles - WaarBenJij.nu

Ontmoeting rond Moeder van Barmhartigheid

Door: Marieke Pulles

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 September 2016 | Nederland, Nederland

Om 6.00 ging onze wekker, want alvorens wij gaan eten willen wij graag nog een rondje langs de Gave lopen. Weer heerlijk rustig gelopen. Onze spullen gehaald voor het ontbijt en dan gaan ontbijten. Om 9.00 aangelopen voor de viering in de Pius X. We hebben niet veel variatie aan kerken. Is wel lekker dichtbij. Ik heb me heerlijk uitgeleefd met de selfiestick van mama. Wij hadden ook mensen van Lunetzorg in onze groep en er was er 1 die erg nieuwsgierig was hoe dat dan precies ging. Heb natuurlijk een foto gemaakt. Een mooie viering gehad waarin 6 kaarsjes werden aangestoken. Nog even iets wezen kopen wat erg lekker ruikt. Weer richting het hotel en om 12.00 weer aan tafel. Na het eten even horizontaal gegaan, omdat we beide toch wel erg moe waren. Als je vroeg uit bed gaat en laat in bed ligt, moet je het toch ergens inhalen. Heerlijk 2 uur geslapen en we werden wakker van de wekker. Naar beneden en daar gezellig op het terras gezeten. We zouden de sacramentsprocessie lopen en mama heeft besloten om in de rolstoel te gaan. Marcel duwde mama en ik bracht 1 van de mensen van Lunetzorg naar de Pius X en dan kwam ik ook richting waar de sacramentsprocessie opgesteld stond. Natuurlijk is het dan nog een tijd wachten voordat het begint. Gelukkig was het droog. Nadien hebben we van onze vriendin Conny foto’s gezien van de sacramentsprocessie. Ik ben een stuk meegelopen en ben toen blijven staan bij de Bernadettekerk. Verschillende foto’s en filmpjes gemaakt met de selfiestick en mijn camera. Na het Allerheiligste meegelopen. Via een verkorte route richting de Pius X op zoek naar mama en die had ik snel gevonden. Nog even naar het koor gelopen om een mooie foto te maken voor een lieve vriendin. Onze bisschop was niet de hoogste in rang en ging dus niet voor. Het Allerheiligste werd getoond en dan maak je een kruisteken. De viering duurde best wel lang en dus daarna meteen naar het hotel waar we vrijwel meteen aan tafel konden. Weer volop plezier gehad aan onze tafel. We hebben erg gezellige tafelgenoten. Na het eten mochten we weer op weg naar de Pius X voor een Ontmoeting rond Moeder van Barmhartigheid. Mooie teksten gelezen en ook weer mooi gezongen. Na de viering was er de mogelijkheid om te biechten. We moesten in stilte de kerk verlaten, maar dat was toch vrij lastig. Mama is vast aangelopen en heeft verderop even gewacht. Wilde even alleen zitten. Had zo gehoopt dat de tranen zouden komen, maar helaas niet. Naar mama gelopen en wij zijn samen nog richting de Grot gelopen. Het was gelukkig nog helemaal niet druk de lichtprocessie was nog aan de gang. Er was niet zo’n lange rij om door de Grot te gaan dus ervoor gekozen om dat te doen. Weer erg bijzonder om dit samen te kunnen doen. Maria te bedanken voor alles wat ze voor ons doet in moeilijke en mooie tijden. Nog even samen gestaan. Weer richting het hotel gelopen. In de lounge gezeten en nog met verschillende mensen gezellig gekletst. Ervoor gezorgd dat we voor 24.00 op de kamer waren.