Passage Poort van Barmhartigheid 13 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marieke Pulles - WaarBenJij.nu Passage Poort van Barmhartigheid 13 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Marieke Pulles - WaarBenJij.nu

Passage Poort van Barmhartigheid 13 september

Door: Marieke Pulles

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 September 2016 | Nederland, Nederland

Vanochtend mochten we weer erg vroeg uit de veren. We hadden de mis bij de Grot. Bij aankomst bij de Grot was er nog een viering bezig. Eerst gaat dan het accueill. Deze lopen met het vaandel en de vlag. Ik had een krukje meegenomen, zodat ik in ieder geval een zitplaats had. Een erg mooie viering gehad. Na de viering op weg naar de Poort van de Barmhartigheid. Hadden daar nog een korte viering en toen mochten we daarna door de Poort en werden we door van Meijgaarden gezegend met water. Daarna weer richting de Gekroonde Maagd gelopen voor de groepsfoto. We hadden een brancardier die goed zichtbaar was met zijn oranje t-shirt en oranje paraplu. We waren 1 van de laatste hotels die aan de beurt waren voor de foto. Het liep al richting 12.00 dus mochten we weer aan tafel te gaan voor een 3 gangen diner. Na het middageten zouden we de stadswandeling doen. We zijn eerst gelopen naar de liften gelopen, zodat we daarna omlaag konden lopen. Begonnen bij de begraafplaats waar familie Soubirous liggen. Daarna naar de beeldenfabriek. Daarna gingen we naar de Parochiekerk. Toen wilde ze eerst iets gaan drinken, maar de terrasjes waren vol. Dus wij hebben besloten om ons eigen ding te gaan doen. We zijn naar het postkantoor geweest. Daarna doorgelopen naar het kerkhof waar de Nederlandse mensen liggen. Denk dan aan Vincent van Engelen en Gerard van Tiel. Daarna weer richting ons hotel gelopen. Echter was het op deze middag erg warm en heeft ons dat genekt. We hebben op het terras lekker wat gedronken en wat zout tot ons genomen. Om 19.00 weer aan tafel voor een 4 gangen diner. Gezellig gekletst met de mensen aan tafel. Na het eten beneden in het hotel gezeten en met verschillende pelgrims gesproken. Op een gegeven moment gaf Kees onze hotelleider aan dat je in de nacht niet meer naar de Grot kan, omdat het gehele terrein ’s nachts afgesloten is. Daar ging ons nachtelijk avontuur. Dagelijks als we de heiligdommen op willen moeten we onze tas laten zien. Op een gegeven moment gezorgd dat we naar boven konden. We waren allebei gewoon moe.